Wednesday, April 6, 2011

*perompak,penyamun,pencuri sume pe

semalam jiran sebelah umah aku rumah die ade orang masuk..cop cop kalau orang curi barang kt dalam kereta tu dipanggil pecah rumah ke?? ala belasah aje la..senang cakap pencuri tu curi radio kereta..banyak banyak benda radio tu yang die bekenan..ish ish ish!! aku paling x suke bende nie tejadi bukan aku aje tapi semua orang..aku x suke sebab rumah aku pun pernah kene masuk..aunty sebelah rumah aku yang kaya raya nie lagi la  pernah kene masuk sekarang rumah jiran sebelah aku yang merangkap kawan aku pun kene..aiii nie dah melampau asyik port kite orang je kene pecah masuk..nak kata port orang kaya jauh sekali bukan jauh sekali la memang jauh giler..dulu moto ayah aku pumpuan mane entah pegi rembat..cian ayah aku..pastu basikal kesayangan aku n adik adik aku plak yang kene rembat..memang kureng asam sungguh la ini pencuri..sah sah x dah x ade kerje..nie radio kereta jiran aku plak..dah la kereta tu baru repair nie nak kene kuar duit lagi..memang jiran aku tu dah sumpah seranah pencuri tu..

nie pengalaman aku aunty sebelah rumah aku kene pecah masuk..sampai sekarang la kalau aku dengar pape ke aku mesti ketuk pintu bilik ayah aku..mana tak nye time pencuri tu masuk rumah aunty tu aku x tido lagi tapi lampu dah tutup..memang aku dengar orang becakap kat belakang rumah , bunyi bising macam orang tengah buat keje..tapi aku x syak pape yela mane tau aunty tu baru balik dari kedai nak minum or tengah kemas rumah..so aku buat bodo je..sok pagi tu mak aku citer rumah aunty kene rompak..habis duit die diorang kebas..mak aku cakap diorang masuk ikut belakang kuar ikut depan..dah la tu boley plak die letak kunci kereta n kunci rumah elok2 macam x de pape belaku..kejam sungguh..nasib baik la x de kes bunuh diorang rompak je..disebab kan itu aunty tu jadi trama datang tengok rumah petang itu pun kejap..aunty tu tido rumah mak mertue die..orang yang masuk umah aunty nie orang taman nie jugak kalau tak mana die tau aunty nie simpan duit die kat kereta..aku tau duit die simpan kt kereta sebab uncle(husband aunty) yang bagi tau ayah aku..

untuk pencuri pencuri
sekarang ko curi barang kat umah orang nanti orang curi balik barang kat umah ko baru ko tau..silap silap benda yang ko x ingin tejadi akan tejadi..insaf la anda sebelum anda di insaf kan (ade ke ayat cam nie)..redah aje la yea..

so chaw..dadaa..

No comments:

 

Copyright © 2011 Reserved to ~MY RE@L ST0RY~ Design with love by CikBulat