Saturday, April 9, 2011

*i hate it

yeah i hate menjahit..seriusly aku memang benci sebenci benci nye gan benang , jarum , penetas benang , tali tap , senang cakap semua yang bekaitan menjahit la..aku memang x reti langsung nak jahit walaupun hanye perlukan sedikit jahitan kt seluar yang koyak..kalau seluar yang koyak pun aku x reti nak jahit nie kan nak jahit baju eh silap buat baju..waktu form 2 dulu pompuan kan belajar ERT(etika rumah tangga) so kerje khusus kene buat mini skrit..pergh!! aku memang la tak boley pikir langsung time tu..nak buat skrit pe kejadah nye bukan pakai pun..so ukur sana ukur sini pas2 jahit..haha =D aku men taram jahit memang la hancusss skirt aku tu..hahaha =O last last pegi antar kedai..dah siap jahit aku antar kt cikgu dapat markah penuh..hahha =) kedai jahit boleh la..itu citer masa aku form 2 budak lagi , x matang la kata kan ceh..tapi sekarang semua tu dah berubah..dulu ta suke sekarang suke..hahahaha =)) cam mana aku boley suke nie semua credit to my beloved mom , family n tak lupe jugak kt mmbe2 aku yang selalu bagi nasihat..hahaha *__* nie semua korang punye pasai la..dulu masa form 5 aku punye la bekeras kata aku tamau belajar menjahit last last masuk jugak n tak rase menyesal pun belajar menjahit..

masa form 5 (belum habis sekolah lagi)
mak n mak su aku(dah bepakat) awal awal lagi dah cakap habis sekolah pegi masuk kelas menjahit..aku sekeras keras nye cakap aku tamau masuk menjahit..aku tak suke menjahit cam mana nak menjahit..memang tak boley pupuk ati n diri nie untuk suke kan menjahit..so nie dialog mak , mak su n aku :-

mak : mak dah bincang gan ayah habis sekolah masuk kelas menjahit..
aku : ala akak nak kerje la..nak ambil lesen..tamau belajar menjahit..akak memang tak boley masuk la bende tu semua..huhu ~.~
mak : boley tak boley kene jugak..akak ingat ayah bagi akak kerje jangan harap la..sambil belajar menjahit pun boley ambil lesen..
aku : ala(muke dah moyok)..akak nak kumpul duit la..akak tamau la menjahit..tamau tamau.. =(
mak su : kakak habis sekolah pegi la masuk kelas menjahit..nanti dah pandai boley la mak su tempah kat akak je..
aku : ala mak su akak memang tak reti langsung menjahit..sifar zero..pe kata mak su n mak jela yang masuk menjahit..cam ner okeh tak?? ^,^
mak : akak pikir la sendiri nak dengar o nak lawan cakap mak n ayah..full stop habis form 5 masuk kelas menjahit..elok elok boley ambil lesen kang ade jugak yang tak dapat..
aku : adoii!! mana adil main ugut cam nie..yela yela akak ikot..

so sekarang aku dah okeh gan bende yang aku alah or benci selama nie..sekarang rase seronok plak menjahit nie..hahahah ^^v tula orang selalu cakap mula mula benci lama lama suke..macam orang jatuh cinta la plak..tapi memang betui pun..aku gan si die(boy) macam nie jugak dulu..hahaha ^__^

so adios..muchas gracias..

2 comments:

tyra93 said...

ERT maksudnya (ekonomi rumah tangga) bukan etika rumah tangga lar!!

~$AKURA M!AKA~ said...

hahaha..yeke..lar aq ingat etika..lupe dar..subjek yg tak minat macam nie la jdi nye..hahaha..silap suda.. =)harap maaf ye..

 

Copyright © 2011 Reserved to ~MY RE@L ST0RY~ Design with love by CikBulat